Wat is co packing?
Co packing of ook wel contract verpakking genoemd, is het hele proces van het organiseren van een goed of product in zijn uiteindelijke verpakking. Soms kan het verpakkingsproces eenvoudig of moeilijk zijn. De moeilijkheid hangt af van de goederen of producten die moeten worden verpakt, omdat de productverpakking een bepaalde omvang heeft. Deze vereisten voor erts verpakkingen verschillen van die van de detailhandel tot de commerciële en handels industrie. Er zijn co-verpakkingsbedrijven die verpakkingsdiensten aanbieden aan verschillende fabrikanten. Er is geen enkele of definitieve eindverpakking. Elk product komt in een andere verpakking vanwege het product zelf.
Waarom zou je een contractverpakker vertrouwen?
Steeds meer bedrijven kiezen er tegenwoordig voor om verpakkingsdiensten uit te besteden. De belangrijkste reden is dat het tijd en moeite kan besparen. Als je een beetje aarzelt om het al dan niet uit te besteden, dan is dit wat je moet weten. De eerste reden waarom je co-packing nodig hebt, is dat je moet voldoen aan de vraag van de consument. Als je je consumenten wilt bedienen met grote productbestellingen, dan heb je een snel en efficiënt verpakkingssysteem nodig. Een andere reden is dat bedrijven die co-packing diensten aanbieden experts in het veld zijn, dus je hoeft niet te aarzelen om in hen te investeren. Ze weten hoe ze moeten omgaan met verschillende niveaus van co-verpakkingsvolgorde. Ze hebben ook andere partners die klaar staan om in te spelen op een aantal specifieke verpakkingsbehoeften. Zo krijg je een flexibel en efficiënt verpakkingsproces.
Co-verpakkings fasen en -services
Fabrikanten van contract verpakkingen werken nauw samen met product managers en fabrikanten voor overleg en planning. Wanneer je op co-packing services vertrouwt, krijg je een grondige planning in verschillende aspecten. Het eerste aspect is het ontwerp. Bedrijven die co-verpakkingen aanbieden, hebben ontwerpers in huis die verantwoordelijk zijn voor het ontwerpen van de uiteindelijke verpakking van het product. Het volgende aspect is voorraadbeheer. Hier vindt de controle en ontvangst van de inventaris van de producten plaats. Je producten hebben kaarten, handleidingen of zelfs promo stickers. Het volgende aspect is het printen en de productie van componenten voor het uiteindelijke pakket. Andere aspecten zijn onder meer de productie van plastic verpakkingen, de assemblage en fulfilment van verpakkingen, en de opslag en distributie.