Lil Atelier, hét kledingmerk voor baby’s en kinderen
Het Deense kledingmerk Lil Atelier is speciaal gericht op verfijnde kleding voor baby’s en kinderen tussen de nul en zus jaar oud. Het is een submerk van het bekende kledingmerk ‘Name It’, opgericht in 1986 in Denemarken. ‘Name It’ focust zich op kinderkleding voor alle leeftijden tussen nul en zestien. Merken die onder ‘Name It’ vallen zijn onder andere vero moda, only en pieces. Ondanks dat het merk al baby- en kinderkleding verkocht besloot het een nieuwe weg in te slaan. Door een hogere vraag naar baby- en kinderkleding in een luxer en hoger prijs segment besloot ‘Name It’ in 2019 om deze vraag op te vullen met het nieuwe merk Lil Atelier.
Lil Atelier
Het merk Lil Atelier biedt kleding in klassieke stijlen voor een divers aantal categorieën, van babykleding tot kinderkleding voor zowel jongens als meisjes. Vele verkopers prijzen Lil Atelier doordat het zich kenmerkt met romantische printjes en fijne pasvormen, zelfs voor de allerkleinsten. Op dit moment biedt het merk vier collecties aan kinderkleding per jaar, gebaseerd op de seizoenen. Doordat er bij het merk ‘Name It’ een hogere vraag was naar kinderkleding in het hogere prijs segment, voornamelijk in Duitsland en Scandinavië, is er een speciale lijn voor kinderkleding gekomen onder het merk Lil Atelier. Het merk groeit snel in populariteit en wordt bij vele bekende kledingwinkels verkocht. Daarnaast wordt het online ook veel gepromoot op blogs van (jonge) moeders.
Wat maakt het merk bijzonder?
Door een combinatie van kwaliteit en duurzaamheid komen fashion items tot leven die stijl, karakter en persoonlijkheid uitstralen. Het submerk Lil Atelier onderscheidt zich van ‘Name It’ doordat het focust op het upgraden van materialen en daardoor duurzamer is. Daarnaast wordt door middel van fantastische ambacht, luxe combineert met een verfijnd design in het hogere prijs segment. Door gebruik te maken van duurzame materialen zoals corduroy, fluweel, kasjmier, wol en biologisch katoen situeert Lil Atelier zich in de niche markt van verfijndere kinderkleding van hogere kwaliteit producten en daardoor het hogere prijs segment van kleding. Daarnaast onderscheidt dit submerk zich door gebruik te maken van zachte, duurzame stoffen, rustige patronen en aardetinten, in tegenstelling tot ‘Name It’ die zich meer focust op felle kleuren en drukke prints.